Geplaatst in Recensie

Het Vervloekte Huis- Lydia van Houten

Hoi,

Bij de mooie winactie op de Blogs van Samenlezenisleuker en De Perfecte Buren afgelopen kerst, won ik het boek ‘Het vervloekte huis’ van Lydia van Houten. Haar nieuwste Thriller. Na een poosje kreeg ik een gesigneerd boek binnen! Uiteraard stond ik te springen 🙂 Op het eind van de vakantie ben ik in dit boek begonnen en met een vaart vloog ik er door heen.

De cover
De afbeelding op de cover vond ik niet het meest aantrekkelijke van het boek. Het is simpel zwart met aan de randen scherven van glas. In oranje letters stond de titel vermeld tussen de scherven en daaronder de naam van Lydia (Haar naam vond ik echter wel gaaf neergezet!) Ik was niet al te enthousiast over de cover, maar erg stom vond ik hem ook niet. De flaptekst daarentegen vond ik erg aantrekkelijk!

Het verhaal

De flaptekst
Als de 43-jarige journaliste Mikayla geconfronteerd wordt met de zelfmoord van haar man Steven, stort haar hele wereld in. Steven Jackson, geboren in Canada, blijkt echter een onverwachte erfenis voor Mikayla achter te laten: een huis in Rocky Roads, British Columbia, Canada. Samen met haar 7-jarige zoontje Jason en haar 16-jarige dochter Valerie ontvlucht Mikayla haar nu eenzame leven in Amsterdam. Ze emigreert naar Canada, in de hoop haar eerste thriller te schrijven in het klaarblijkelijk uitgestorven Rocky Roads. Al snel stuit ze op een aantal eigenaardige zaken, zoals de onopgeloste moord op Joanna la Croix van twintig jaar eerder.
Als Mikayla op eigen houtje onderzoek gaat doen naar de moord, wordt steeds duidelijker dat Rocky Roads een duister geheim herbergt. Mikayla duikt in het verleden van het stadje. Vanaf dat moment gebeuren er rare dingen in en om haar huis. Jason meent zelfs dat het spookt, dat het huis vervloekt is. Als hun hond Gollum spoorloos verdwijnt neemt Mikayla zelf het heft in handen. Ze moet en zal de onderste steen boven krijgen…

Mijn mening
Met ‘Het vervloekte huis’ heeft Lydia van Houten een bijzonder plekje in mijn boekenkast gekregen! Wat een goede thriller! Vanaf hoofdstuk één is de spanning aanwezig, wat ik bijzonder vind omdat de meeste schrijvers in alle rust beginnen om hun personages en dergelijke te introduceren. Van Houten doet dit echter prima tegelijkertijd met de spanning! Erg goed gedaan! Deze thriller heeft naar mijn idee alles wat een thriller hoort te hebben. Nagelbijten is bij deze thriller zeker toegestaan, anders kan je de spanning bijna niet aan 🙂 . (Je moet echter wel zorgen dat je nagels weer lang genoeg zijn tegen de tijd dat thriller nummer drie uitkomt!!)
Het einde vond ik zowel erg verrassend als spanend. Al vond ik het einde wel een beetje verwarrend. Het duurde even voor het kwartje viel en het totale plaatje duidelijk werd. Al vond ik het einde zeer goed gevonden en na er even over nagedacht te hebben dacht ik het einde wel te begrijpen.

Al met al geef ik deze thriller dan ook met een goed gevoel vier sterren.

Marc-Jan

Het vervloekte huis

 

Het vervloekte huis 9200000056953685


Je leefde een leugen, nu wordt de waarheid je dood…

2016
Uitgeverij Kabook
Schrijfster: Lydia van Houten
Pagina’s: 280
Prijs: €16,95

 

2 gedachten over “Het Vervloekte Huis- Lydia van Houten

Geef een reactie

